Hrabri pop artistički potez: Calvin Klein i Andy Warhol!

A sada sledi jedna poslastica za ljubitelje moderne umetnosti i mode, ili one koji ove dve oblasti najviše vole ujedinjene! Nema osobe koja nije čula, ili možda nije posedovala bar jedan komad Calvin Klein pamučnog zadovoljstva u svom garderoberu, zar ne? Takođe, sumnjamo da niste nikada čuli za ekscentričnog umetnika pop arta, Andy Warhola? Njegova čuvena Marylin Monroe je na svim mogućim omotima, ilustracijama, zidovima beauty salona, posterima, dekoracijama, aksesoarima… Možda nam je malo i dosadila, ili ušla u mainstream, ali svakako smo je prihvatili i pustili u svoje živote kao nešto što je oduvek tamo bilo.

Andy Warhol je definitivno ostavio neizbrisiv trag na pop kulturu i umetnost, a repliciranje i recikliranje njegovih radova je poprimilo abnormalne dimenzije. I taman kada smo pomislili da je tržište postalo prezasićeno i umorno, kreativa koja dolazi sa čela modne kuće Calvin Klein postavlja nove trendove i kreira nove koncepte kroz koje nam pokazuje nimalo naivnu dubinu Warhol filozofije.

Andy Warhol 1986, printed 1990 by Robert Mapplethorpe

U jedinstvenom svetskom modnom pokretu, Calvin Klein je postigao četvorogodišnji ugovor sa Andy Warhol fondacijom koja će dati licencu ovoj modnoj kompaniji za korišćenje  Warholove umetničke ideje u svojim kolekcijama i dugim modnim i društvenim aktivnostima. U 2020. godini, Calvin Klein će, tokom svog rada, imati pristupa čitavom spektru Warholovih kreacija, uključujući i do sada neobjavljene radove, kao i mogućnost da ih koristi i usklađuje prema svom brend senzibilitetu. Calvin Klein će finansijski doprineti zadužbini Andy Warhol koja će pružiti velike finansijske podrške savremenoj vizuelnoj umetnosti. Vesti o partnerstvu prate dolazak umetnošću opsednutog kreativnog direktora Calvina Kleina – Raf Simonsa, koji je poznat po saradnjama sa umetnicima kao što su Sterling Ruby, Peter Saville i Robert Mapplethorpe Estate za njegove poznate muške brendove. Simonsova prva kampanja za Calvin Klein, opisujući modele u CK donjem vešu, je većim delom fotografisana u sedištu Andy Warhol fondacije, a Warholova dela kao što su Skull (1976), Elvis 11 Times (Studio Type) (1963), Ambulance Disaster (1963-1964), i Statue of Liberty (1962) su takođe uključena u ovaj foto boot.

Raf Simons for Calvin Klein

Prolećna kolekcija za 2018. ovog brenda takođe sadrži Wrholove printove, ali ovog puta one iz serija slika fotografisanih između ’63 i ’82. godine, uključujući i one dve famozne: Sandru Brant i Dennis Hoopera.

Pitate se zašto Warhol? Raf Simons je očigledno odlično uradio svoj domaći zadatak i ušao u novu dimeziju ovim poduhvatom. Znamo da je jedan od najvećih genijalaca i cinika dvadesetog veka upravo bio Andy, a Simons je vrlo pažljivo detektovao istinu u njegovom cinizmu i odlučio da je podeli sa svetom na vrlo zanimljiv način.

’’Shvatio sam da je Warholova genijalnost mnogo veća i dublja od šašavih slikanja Campbell supa. On je zabeležio sve strane američkog iskustva, uključujući i njihove tamnije strane. Warholova umetnost nam kaže više istine o ovoj zemlji od bilo čega što možete naći na svim drugim mestima’’ – izjavio je Simons.

Calvin Klein Spring 2018, featuring photographs by Andy Warhol
Photographed by Jason Lloyd Evans

Ovo nije prvi put za udruživanje sa fondacijom Andy Warhol. Dok je Simons bio kreativni direktor kuće Christian Dior u sektoru womenswear, osigurao je licencu na pravo korišćenja Warholovih crteža za Diorovu jesenju ready-to-wear kolekciju iz 2013. godine. U to vreme, poznati kritičar sa portala Style.com (sada vogue.com), Tom Blanks, opisao je kapric cipela i cvetnih ukrasa na Diorovoj reviji kao ’’vezene fragmente koji stvaraju vezama neke vrste fuga za sanjarenje (bar za Warholove fanove).’’ U periodu od početka saradnje, Warhol institucija je dodala Uniqlo i Comme Des Garçons na svoju listu saradnika.

Inovativno partnerstvo Clavin Klein i Andy Warhol fondacije ima veliki potencijal da se transformiše. Ili bar da inspiriše na promenu na isti način na koji umetnost inspiriše modu. Ulaskom u ovaj višegodišnji projekat, brend ima mogućnost da uđe dublje u Warholove arhive, otkrije nove zanimljivosti, da pomogne istoričarima i obrazovnim institucijama, i da uspostavi inovativni koncept koji promoviše umetnost koja se otkriva uz pomoć mode.

Sada je sugurno previše rano detektovati pravac kojim će Calvin Klein ići sa ovom prilikom, ali Simos izgleda kao pravi čovek kome je poveren ovaj posao. On je svoje ime izgradio na saradnji sa umetnicima na najneočekivanije načine, a privatno poseduje zavidnu umetničku kolekciju. Takođe i Warholovi poklonici izgleda smatraju da je on idealan pik! Direktor ove fondacije, Michael Dayton Hermann, je u jednom saopštenju izjavio: ’’Ponosni smo što je Rafov vizionarski rad u Calvin Kleinu neupadljivo prigrlio sve aspekte Worholovog rada, a povrh svega, on velikodušno doprinosi Warhol zadužbini!’’

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s